lördag, februari 21, 2009

LOOKING FOR MR SEASICK


Mannen som skrev ‘I Started Out With Nothing And I've Still Got Most Of It Left', Seasick Steve är i stan. Det påstås så i alla fall. Men när SvD:s rockfarbror Harry Amster himself bokade en intervju med den vilde boogiegitarristen fick han tji. Först ringde skivbolaget och flyttade intervjutiden från 11 till 12. Steve (född 1941) var så trött efter att ha spelat på Brit Awards dagen innan att han behövde sova ut. Själv såg jag fram emot att få plåta den gamle och parkerade mig nånstans på Söder för att vara beredd att rycka ut. Nästa samtal från skivbolaget avslöjade att Steve var spårlöst försvunnen. Efter ytterligare en halvtimme fick vi dock besked att man hade lyckats lokalisera den trötte artisten till Hilton Slussen och att han skulle vara beredd att möta oss efter en stunds återupplivning. När det definitiva beskedet om att återupplivningsförsöken hade misslyckats och att intervjun måste därför ställas in var Harry och jag inte speciellt överraskade. Döm om min förvåning när gubbspöket trots allt dök upp hos Skavlan i tv 1 på kvällen. Ikväll ska han uppträda på Debaser Medis. Hoppas han är vaken då...
Eftersom jag inte fick någon egen bild på Mr Seasick har jag inget annat val än att publicera en av hans grymma pressbilder.
Mer om vidundret från Oakland kan man läsa här.
En bra intervju med Seasick Steve finns på Blues in London.

Respektera upphovsrätten/Respect the copyrights

Dela med dig på Facebook
Powered By Blogger