torsdag, februari 12, 2009

INTERVJUOFFER

Till alla er som är nyfikna på vad det är för en gubbe som gör den här bloggen: PFK (Pressfotografernas Klubb) har gjort en intervju med mig på sin sajt www.pfk.se
Jag fick frågorna mejlade till mig, svarade och mejlade tillbaka. Jag antar att det var ungefär så det gick till när man en gång i tiden skulle intervjua ordförande Mao eller kamrat Brezjniev.
Det svåraste med det hela var att välja bilderna. Jag skulle få publicera 7 - 10 bilder från mina 36 fotografår - en nästan omänsklig uppgift. Men när dom hade fått se tio bilder fick jag beskedet: skicka in tre till.
Efteråt visade jag mitt urval för kompisarna på SvD. Jag såg direkt att folk inte var speciellt nöjda och Robban Henriksson sa: du glömde ju Sex Pistols! Därefter mejlade jag Sex Pistolsbilden till PFK så nu är den med.
Så småningom visade sig att publiceringsverktyget som PFK använder inte klarade att placera bildtexterna intill bilderna och stackars webmastern fick ett svettigt jobb med att pilla in dom under hela bildblocket. Men hellre det än inga texter alls.
Tack snälla PFK för ha visat ett sånt intresse för en f d medlem!
(Fler Sex Pistolsbilder finns på denna blogg: http://oskarpmask.blogspot.com/2006/10/no-fun.html

Respektera upphovsrätten/Respect the copyrights

Dela med dig på Facebook
Powered By Blogger