tisdag, januari 13, 2009

DET NAKNA HATET

I dagens SvD finns en insändare som man tyvärr inte kan hitta på nätet. Därför tar jag mig friheten att återge den här. Så här skriver Bengt Anders i Huddinge:
"I söndags var jag med om - ja, nästan en skräckupplevelse. Min fru och jag ville besöka det informationsmöte om Israel som hölls i Citykyrkan i Stockholm med tal av bland andra Israels ambassadör, Gunnar Hökmark, Fredrik Malm och ett par andra.
Tyvärr var vi tjugo minuter försenade när vi kom fram till korsningen Drottninggatan/Adolf Fredriks kyrkogata. Området var avspärrat av polisens staket och på plats fanns skanderande demonstranter. När de förstod att vi önskade gå in i Citykyrkan, stegade 12 till 15 hot- och hatfyllda personer fram och skrek "Judesvin - sionistsvin" och knuffade in oss i polisens avspärrningsstaket.
Jag är tacksam att det fanns ett tjugotal poliser på plats som skyddade oss och hjälpte oss igenom. Om inte polisen varit där, är jag osäker hur situationen skulle ha kunnat utveckla sig.
Vid den tidigare demonstrationen för Hamas på Sergels torg häromdagen fanns Mona Sahlin på plats omgiven av Hamasflaggor och Hamassympatisörer. Jag saknade hennes närvaro idag.
Det är inte utan att jag påmindes om 60-årsminnet av Kristallnatten 1938 för någon månad sedan!"

Respektera upphovsrätten/Respect the copyrights

Dela med dig på Facebook
Powered By Blogger