onsdag, augusti 15, 2007

Horsebacktrouble (hästarseltrubbel)




Den spanska latinopunkhiphoparen Sergent Garcia har
varit i stan. En storbildsteve placerades bredvid den
ridande konungen på Gustaf Adolfs torg, mittemellan
Operan och Utrikesdepartementet.
Luften fylldes av fotvrickande rytmer och jag fick för mig
att jag skulle försöka fånga det kungliga hästarslet och
scenen med det dansanta bandet på en och samma bild.
Tyvärr befann sig dessa alldeles för långt från varandra.
Jag bytte position och vinkel flera gånger men hur jag än
gjorde hamnade konungen och hästbaken alldeles för
långt till höger.
Till slut lyckades jag genom att luta på kameran och
lägga det hela på diagonalen. Ber alla hatare av sneda
bilder tusen gånger om ursäkt, ibland är detta nödvändigt!

www.sergentgarcia.com
Info om torget och Gustaf II Adolf

Respektera upphovsrätten/Respect the copyrights

Dela med dig på Facebook
Powered By Blogger